תרבות צריכה בעידן שאחרי הקורונה: איך אי-קומרס יכול לעזור לעסק שלך?

חנות אונליין היא לא מילה גסה

מסחר דיגיטלי הוא לא מילה גסה וגם לא ביטוי גס, הוא כבר מזמן נהיה דרך חיים.
בין אם אתם רוצים להודות בכך וגם אם לא – אתם תלויים בו.
אתם מזמינים מאינספור חנויות אינטרנטיות מזון, ביגוד, אביזרים, ועוד המון דברים חשובים יותר וחשובים פחות. גם הביקור השבועי לסופר הפך להזמנות אונליין, ואנחנו מתכננים את החופשות והבילויים שלנו לחודשים הבאים מבלי לזוז סנטימטר מהמיטה או הספה.
האמת? גם לפני 3 חודשים, הנתונים היו לטובת עולם הסחר האינטרנטי: כמות הצרכנים גוברת מיום ליום, ושווי השוק כבר מזמן חצה את גבולות מאות המיליארדים, והמספרים צפויים רק לעלות בשנים הקרובות ומעבר להן.
אך גם שחקנים חזקים תמיד ישמחו לשחקני חיזוק, גם אם הם לא צפויים ופחות אהודים: מגפת הקורונה היא אחד הזרזים הגדולים ביותר אי פעם למהפכה דיגיטלית – ואסור לכם להתעלם מהפוטנציאל שהיא טומנת בחובה.

רגע, מה?
שמעתם נכון ונחזור על כך שוב: הקורונה היא הזדמנות לעסק שלכם! כן, גם אם אתם נמצאים בחל"ת במקרה הטוב, גם אם החנות הפיזית שלכם סגורה, גם אם אסור לכם לספק את השירות עד שיאפשרו התקרבות של פחות משני מטר וגם אם אתם שורפים את כל היום בנטפליקס – קחו רגע לחשב מסלול מחדש ולהבין מה בעצם קורה כאן מבחינה דיגיטלית:
זה שיש ווירוס שמשתולל ברחבי העולם לא אומר שהוא הצליח לשנות את הצרכים, הבעיות, הכאבים וההרגלים שלנו.
מי שאוהב לקנות אוהב לעשות את זה גם כשהוא נמצא בבידוד, וזה שחייב לרכוש עכשיו דברים לבית לא יחכה עד יעבור זעם.
מכיוון ששניהם לא יכולים להסתובב בקניון ולא כדאי להם להסתובב באזורים הומי אדם כמו סופרמרקטים, הרי שהם צריכים פתרון, ולמזלם – הוא נמצא ממש בכף היד שלהם – וקוראים לו סמארטפון.
כל מי שמחזיק במכשיר המחובר לרשת האינטרנט הוא לקוח פוטנציאלי, וכשמדובר במפלט היחידי שלו ובאפשרות הכי בטוחה לרכישה – הוא לקוח פוטנציאלי יותר מתמיד, וגם סוג של לקוח שבוי.
לכן, מי שימהר להבין זאת – יוכל להרוויח, ואנחנו מדברים על רווחים שיישארו איתנו גם שנים לאחר מכן.

מה אתם יודעים למכור?
לא, זה לא מבחן קבלה של הזאב מוול סטריט – אבל זאת כן שאלה קיומית שיכולה להשפיע על הביצועים הפיננסיים שלכם. יש לכם מוצרים שאתם מייצרים או משווקים? יש משהו שתמיד חלמתם למכור? יש לכם קשר למישהו שמוכר? אולי גישה למוצר ממש שווה (לכו תדעו אם מסתתר לכם קונטיינר אלכוג'ל בבוידעם)? אם כבר יש לכם משהו למכור, אז תתחילו להקים את התשתית ולהרוויח כסף, מבלי להתעסק בהוצאות יקרות כמו מלאי, עובדים, שכירות ועוד – ואם לא, אתם לא פטורים עדיין מהתהליך: נסו לחשוב על סחורה שאתם יכולים להציע.
לא מדובר רק במוצר פיזי: גם קורס אינטרנטי בתחום שלכם יכול להימכר כמו לחמניות חמות אחרי פסח בהסגר, כך שגם ספקי השירותים שקוראים את המאמר לא יוכלו להגיד "לא ידעתי".
אפשר להציע את השירותים שלכם בזום או בסקייפ, להציע מוצר משלים לקולגה או ליצור שיתופי פעולה מעניינים, להקים תשתית מכירתית (חנות, דפי נחיתה ועוד), לבדוק אופציות לדרופשיפינג, להתחיל ללמוד ניהול חנויות אמזון ועוד.
היום, התירוצים נגמרו – אין גבול לאפשרויות שאתם יכולים להציע בתשלום, אתם לא חייבים למכור משהו שאתם חיים ונושמים ומתחברים אליו ברמ"ח איברכם, וכיום ניתן להגיע לחנות אינטרנטית מפוארת משלכם תוך יום עבודה אחד.

ומה אחר כך?
הרבה אנשים יודעים שיש להם פוטנציאל, אבל הם תוהים מה יהיה ביום שאחרי הקורונה – האם המאמצים יהיו לחינם? התשובה הקצרה היא לא, אבל הנה כמה נקודות חיזוק:
– חנות אינטרנטית או דף נחיתה ממיר הם נכס דיגיטלי לכל דבר, שיכול להניב לכם כסף יפה כל עוד הטראפיק מגיע
– זהו הזמן להסבה: אולי בכלל מתאים לכם מקצוע אחר, ואולי כדאי לכם ללכת על כיוון אחר באותו התחום? רק אחרי שתנסו תדעו אם מדובר בתחילתה של ידידות מופלאה
– גם אם התחום שלכם יהיה קצת פחות רלוונטי (כנראה שעוד שנתיים אנשים פחות יקנו מסכות ואלכוג'ל), אתם עדיין יכולים להסב את החנות שלכם לתחומים וקהלים אחרים בקלות יתרה
– בסופו של יום זה העתיד, ולא רחוק היום בו כמעט כל דבר שנקנה יגיע דרך האינטרנט (פשוט תשאלו חבר'ה בארה"ב איך הם מסתדרים עם האמזון פריים שלהם), כך שאתם מבצעים השקעה אל עבר העתיד.
– נראה שמדיניות הסגר והבידוד העולמית תימשך עוד זמן לא מבוטל – וזהו זמן שאתם יכולים לנצל לטובתכם
– עדיין פסימיים? נניח לצורך הדיון שהחנות שלכם הופכת ללא רלוונטית תוך חודש-חודשיים. סגירה של אתר מסחר דיגיטלי היא פעולה פשוטה, וגם אם נתקעתם עם סחורה, תמיד אפשר להציע אותה למישהו קצת יותר אופטימי.
אז לסיכום, יש לנו חלון זמן שלא בא לאף אחד בטוב, אבל אין ספק שגם מווירוס אפשר להוציא רווח מתוק, ואפילו לקדם את העסקים שלכם לרמות שמעולם לא חשבתם עליהן. אז השאלה היא פשוטה – באיזה צד של המתרס אתם, הצד שרוצה לשבת בבית ולא להבין מה לעשות, או הצד שמבין למה יושבים כרגע בבית ואיך אפשר להרוויח מזה כסף?
אם אתם מעוניינים להקים חנות אינטרנטית משלכם, אנו נשמח לבנות לכם אותה במהירות וביעילות ולספק את התשתית האידיאלית כדי להביא קהל לקוחות רלוונטיים ולהתחיל להרוויח – צרו איתנו קשר בטופס כבר היום ונחזור אליכם בהקדם.